10 april 2012

Att ha varit påskledig....

Hola!
I bloggvärlden ska man tydligen inte ta semester, i alla fall gör inte de stora viktiga bloggarna det, men se det struntar jag i, för det är ju ändå jag som bestämmer här i min lilla värld.

Förra veckan gick i ett rasande tempo, men var väldigt trevlig. En av höjdpunkterna var att jag hade en mycket lyckad middag hemma i onsdags för ett glatt gäng tjejer där vi mumsade i oss god mat och gott vin och bubblade massor om livet. Supernice!

På långfredagen var vi hemma i Vässan hela dagen, jag och hunken åkte och tränade och vi var till det stora köpcentret utanför stan och kikade lite innan vi satte av med bilen full av tonåringar mot vårt älskade Sälen. Vi fick några jättefina dygn där uppe och konceptet var samma som tidigare, sol, skidåkning, god mat och dryck och härliga bad i tunnan. Det finns ju ingen anledning till att ändra på ett vinnande koncept!

Påskaftonen bjöd som sagt på otroligt fint väder och skidåkningen var jättefin, det har den förresten varit hela helgen. Jag och hunken åt lunch på Snögubben, restaurangen på toppen av Gustavsbacken, och på eftermiddagen var det utomhusspelning på Sälfjällstorget med Mojje, Markoolio och det stora dragplåstret Loreen. Det var galet mycket folk där och alla ville se stjärnskottet som vann hela mello, jag också!  Där blev jag verkligen besviken måste jag säga. Den som var bäst, tveklöst var Mojje! Han underhöll liten som stor och kan verkligen få publiken med sig. Loreen däremot körde playback, två låtar, ja hon sjöng Euforia två gånger, men det räknas inte och det kändes verkligen malplacerat.

På kvällen när vi badade i tunnan såg jag den häftigaste månuppgången någonsin. Den var alldeles blodröd när den steg upp från horisonten. Det var galet vackert! Tyvärr hade jag inte kameran med så vi kunde inte ta några bra bilder på den, men tro mig, det var magiskt!

Här kommer några pics från min sköna påskledighet!
Påskfjädrarna hamnade i björken ute vid vedbon!
Galet med folk vid Sälfjällstorget och dessutom två kameler från Kolmården!
(De syns längst upp i Bild om man tittar noga....)
Istället för påskris inomhus hade vi en fet bukett rosor!
Jag sitter och solar (och hunken plåtar mig via sina glasögon)!




2 kommentarer:

  1. Det är ju rena rama bloggmordet att inte producera inlägg på löpande band.

    Skönt att du gör som du vill och inte som vi vill. Jag tror att det är en mycket sund inställning. Kram

    SvaraRadera
  2. Men nu var det väl länge sedan påsken var över?

    SvaraRadera