2 april 2012

Ki Balans och tjejmiddag

Jag har börjat träna på Friskis & Svettis här i stan och det känns som att halva stans invånare också gör det, nästan i alla fall. Jag är en riktig gymråtta när jag väl kommit igång, men har nu tänkt att testa lite olika pass för att hitta de som passar mig bäst och som jag tycker är skoj. Omväxling är också bra!

 Jag gillar spinningpass som är så verklighetstrogna det går, och så har jag tidigare tyckt att box är superskoj, så det måste även provas, men sedan finns det ju en uppsjö av andra pass på F&S och massor av olika ledare, så jag har ett digert jobb framför mig.  Idag var jag på ett pass som heter Ki Balans och det var bra och trevligt.  Ganska så lugnt och med rörelser inspirerat av yoga och qigong. Inget kondispass alltså, men bra övningar för överkropp, rörlighet och balans och jag verkligen tänka mig att gå fler gånger. Jag hann även köra en omgång på gymmet innan det var dags att vända hemåt och hoppa in i duschen och göra mig klar för en trevlig tjejkväll hos bästa grannen.

Oj, vilken god pasta hon bjöd på och jag fick med mig en matlåda hem. Hurra! En riktigt trevlig kväll med mycket prat om livets små och stora händelser! Supermysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar