23 februari 2012

Att detoxa eller inte, det är frågan

Med risk för att bli dumförklarad av vissa tänkte jag hänga ut mig själv lite och visa vilken lättpåverkad liten stackars kvinna jag är, eller inte....I alla fall, för några veckor sedan när jag var hos min toppenduktiga massör Johanna, rekommenderade hon att jag skulle köra en detoxkur, eftersom det ska vara bra för att rensa ut slaggprodukter ur kroppen. Ja, lite knasigt låter det allt, och vi kan väl säga att Annisen var minst sagt skeptisk när jag trots allt svängde in på en av stans hälsokostbutiker. Där blev jag nästan rädd över allt prat om vårstädning av kroppen och de fantastiska effekter som en detox för med sig. Jag fick med mig en broschyr hem, men jag gjorde som jag brukar, och googlade och läste på. Det jag hittade var många positiva berättelser och några som inte hade märk någon effekt alls. Tja, eftersom det inte kändes som att jag hade något att förlora, förutom de dryga 200 kronorna som min flarra kostade bestämde jag mig för att testa.

Sedan förra måndagen dricker alltså Annisen 1,5 liter vatten som jag häller en kapsyl av något örtjox i under en dag, dessutom har jag minskat ner mitt kaffedrickande rejält. Tyvärr har jag länge haft en dålig vana, en ovana alltså, att hälla i mig alldeles för mycket av något som får rävgift att verka smaksens, det vill säga kaffet på jobbet. Nu håller jag mig till gokaffe, alltså från Nespressomaskinen hemma!

Under en detoxkur, som håller på i typ 20 dagar äter man som vanligt. Det handlar alltså INTE om någon bantningskur! Jag har köpt ett märke som heter MethodDrain i smaken äpple som smakar helt OK, väldigt diskret smak. Faktum är att det mest positiva jag har upplevt hittills är att jag dricker mer under dagen, något som jag annars är dålig på, så det är ju bra. Jättebra faktiskt!

I början hade jag ont i huvudet, men det berodde troligen på det minskade kaffepimplandet. Piggare är jag inte, utan halvdödheten på morgonen hänger i big time! Jag skulle faktiskt säga att den effekt jag märker av är att jag springer mer på toa och kissar, och konstigt vore det annars, så mycket som jag pimplar i mig under en dag. Vi får väl se om jag märker något mer under de 10 dagar som är kvar av kuren och jag återkommer med mer info.


Det här örtjoxet dricker jag nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar