27 februari 2012

Vintermys i Sälen

Vilka underbara dagar vi har haft hittills och vilket väder!
Solen har strålat från en blå himmel både under lördagen och söndagen, men idag snöar det rejält. Som tur är ser det ut som att det fina vädret är tillbaka redan imorgon. Toppen!

Skidåkningen är grymt härlig med perfekta pister och inte alls så mycket folk, ja nog är det folk allt, men hanterbart med tanke på att det är sportlovsveckor.

Igår jobbade hela familjen som funktionärer under Öppet Spår vid den första av vasaloppskontrollerna, Smågan och det var jätteskoj! Vi rullade hemifrån strax före klockan 6 på morgonen för att vara i tid och kunna servera alla glada åkare sportdryck och vatten. Den omtalade blåbärssoppan kommer först vid nästa kontroll och det är vi glada för, då det är ganska kladdigt och det blir mycket spillande.

Idag åker min kära make de nio milen till Mora och jag skjutsade ner honom till starten klockan 6 (det har varit tidiga mornar nu för Annisen) och strax ska jag ge mig av till Mora för att möta upp honom, ja och hinna gå och titta lite i Moras mysiga centrum förstås. De har så himla fina butiker där med massor av fin inredning och mode!

Appropå shopping och fynd så besökte jag igår en av mina favoritbutiker här uppe, Altityd. Den ligger i Torggallerian vid Sälfjällstorget och har massor av fina kläder. Jag fyndade en tunika/klänning från House of Lola i en duvblå nyans och supermjuk och härlig bomullstrikå. På samma ställe ligger även en restaurang/café som säljer galet goda chokladtryfflar, så en ask med chilismak fick snällt följa med hem till stugan. Galet bitiga i smaken och mycket mumsiga!

Här är lite pics från helgen!
Jag och min kärlek i liften!

Jag och sonen och hans kärlek jobbar som funktionärer.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar