23 februari 2012

Vänner

Vänner är riktigt nice!
Gamla goa vänner som hängt med i urminnes tider är fantastiska, som en vacker handväska i cognacsfärgat skinn där åren bara gör den vackrare, som man tar ut ut garderoben då och då och bara älskar, som man vet är ett säkert kort som aldrig kan vara fel. Patina gör den bara vackrare...

Sedan händer det ibland att det klickar med någon ny bekantskap och man börjar sakteliga övergå från bekanta till vänner. Man börjar dela med sig lite mer av sitt liv och sin historia och det är bara så häftigt....

Jag har hittat en ny vänskap de senaste åren som jag sätter ett enormt värde på och den är kanske lite otippad. Hur blev det så här kan jag ibland tänka, men framförallt, vilken tur att det blev så! Åldersmässigt är vi inte alls lika, men det meför bara positiva saker då det tillför ett annat perspektiv på saker och ting. Det är en fantastisk kvinna med enorm erfarenhet av livet på så många sätt och dessutom en härlig personlighet som jag har fått äran att lära känna och dela tankar med.
Underbart och något att vara tacksam för!
<3

3 kommentarer:

  1. Vänskap är nåt fint! Och underbart! Och svårt att hitta! Njut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Jag har haft riktig tur de senaste åren och trillat över några najsiga damer i varierande ålder. En av dessa tycker jag bode kunna vara min träningskompis någon gång per vecka. Det är väl inte för mycker begärt av en vän? ;)

      Radera
    2. Det kan mallan ställa upp på!

      Jag kan inte tisdagar. Vi kan väl bestämma nån dag?

      Radera