7 mars 2012

Vår på G?

Åh, vad det är underbart när våren börjar märkas av. Nu är det i och för sig ganska så kyligt ute, i alla fall på moronkvisten, men solen...mmm! I like solen!!
Min man funderar på att göra ett album med bara bilder på när jag sitter med näsan i vädret och njuter. Det finns liksom ganska många sådana, om vi säger så! Finns det något härligare än att sitta i en snödriva, eller mot en vägg och känna värmen mot ansiktet och bara känna hur underbart allt är?

En av naktdelarna  med ljusets återkomst är att allt damm och smuts på fönsterna syns så fantastiskt bra. Usch, snart är det dags för en rejäl fönsterpustomgång! Jag och kärleken brukar faktiskt göra det själva och han är en riktig fena på att få alla rutorna på den inglasade balkongen att bli toppenfina. Tur det för mina armar är för korta!

Något som jag njuter av väldigt mycket är levande ljus och här hemma är vi storkonsumenter av både värmeljus och långa kronljus. Jag skrattar mig lycklig att vi har det stora möbelvaruhuset i stan där man kan fylla på sina föråd utan att ruinera sig ;)-

Igår fick det följa med lite fler ljuslyktor hem till oss från Åsby Trädgård och så passade jag på att kika in på Tullhuset en sväng, men därifrån följde det med lite annat hem ....

Marimekkoskålar  använder jag
som ljuslyktor.

Ett av mina favoritdoftljus!

De höga lyktorna fick flytta in igår och de är så mysiga
när de är tända på kvällen


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar