13 mars 2012

Att fylla år...

Hipp hurra, i dag är Annisens födelsedag!

I morse vaknade jag av skönsång från kära mannen och barnen och en blixt som avfyrades mitt i mitt nyvakna nylle. Oj, vad obehagligt det kändes....ja, blixten alltså!
Det är sannerligen inte alla dagar det serveras bubbel, färska jordgubbar och chokladpraliner på sängkanten, men det gjorde det idag. Min fina man hade ordnat så fint! Till Cleos stora sorg, och mattes glädje, saknades tårtan, men det glömde hon snabbt när ballongerna istället fångade hennes uppmärksamhet. Tokhund!

Jag fick en ny foundation av finaste dottern och ett par varma, fina skidhandskar och så hade hunken ordnat en kalender till mig och inte vilken som helst, utan en med brandmän från NYFD (New Yorks brandkår). Oj, vilka killar :)

Annisen är hemma idag också, för även om det är födelsedag valde bacilluskerna som hemsökt oss i nästan en vecka att stanna kvar, så vi kan väl säga så att jag inte var fräschast i stan när Cleo fick sin morgonrunda. Ögonen rann, näsan  rann och nysningarna avlöste varandra, men det var en fin tur ändå!

En av mina finaste vänner, som jag sedan tidigare hade planerat att äta lunch med på stan, kom istället över med varsin fantastiskt smarrig  bakelse, som vi under glada tillrop mumsade i oss. Underbart gott!


Födelsedagsmorgon med paketöppning!
Tänk vad nöjd man kan se ut!
Mumsig månadskalender med brandmän.
Underbar vy över hamnen och Lillåudden.
Jag älskar båtarna i hamnen.
Finaste Cleo på span!
Min Lenin kom med våran favoritbakelse - Budapestrulle! MUMS!!

2 kommentarer:

  1. Men du, supergrattis på födelsedagen

    SvaraRadera
  2. Tack! Det kändes bra att fylla 25, i år igen ;)

    SvaraRadera