27 mars 2012

Storstädning av avlopp....

Stamspolning av avlopp. Visst låter det som en spännande historia!
Först spolas hela de stora ledningarna som går vertikalt genom fastigheten, sedan kommer de att dra in en stor slang i alla bostäder och spola genom varje avlopp. Kul för oss som bor längst upp och dessutom har två våningar med ett badrum höst upp, längst in. Jag ser framför mig hur en äcklig, smutsig slang ska släpa genom mitt hem, på mattorna, stänka på de vita väggarna och kladda ner.....
Nej, det går nog bra, men särskilt nice låter det inte! Dessutom fick vi en liten varning, det är ovanligt, men det kan ske olyckor då vattensprutet från när de spolar de stora ledningarna hittar ut genom avloppet i bostäderna och vips, man får en fontän av äckelvatten genom toaletten. Håll tummarna för att jag slipper torka äckel i taket, snälla :)
Snälla, inte så här i mitt badrum, tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar