8 mars 2012

Sjukstuga

Jaha, ja....så var det då dags för lite sjukstuga här hemma. Jag vaknade med rejäl huvudvärk och kände mig risig redan igår morse, men tryckte i mig några alvedon och satte av till den stora rekryteringsmässan i staden, där min uppgift i år var att hjälpa till som parkeringsvakt. Ett höjdarjobb trodde jag innan, men riktigt så blev det då inte.... Visst, solen sken men det blåste galet kallt och med tilltagande huvudvärk och frossa som en liten gris, kastade Annisen in handduken på eftermiddagen och sjukanmälde mig.

Min kärlek, som den här veckan ansvarar för en specialutbildning i Stockholm, kände sig även han risig redan på morgonen och när han kom hem skakande av frossa visade tempen på 39,7 grader. Efter mycket vånda och bök beslutades att de två återstående dagarna av utbildningen måste skjutas upp, och det var nog klokt för nu på morgonen sportade han hela 40,7 grader och halsen är illröd. Ingen höjdare att stå och föreläsa då, och heller inte särskillt snyggt att ha en haldöd smittohärd till kursledare. Kul för deltagarna att veta att de kan räkna med flunsa eller halsfluss om ett par dagar, typ.....NOT!

Jag är tacksam över att jag inte har feber utan det håller sig till galen huvudvärk  och ont i bihålorna, och jämfört med kärleken är jag fräsch som en nyponros, trots att jag är vissen. Ibland är det OK att vara lite ynklig, eller hur...?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar