26 mars 2012

Spotify är min nya bästis!

Jag måste säga att att den här dagen har inneburit viss framgång för mig när det gäller att komma på saker som jag borde lärt mig för länge sedan, men inte gjort för att jag har klarat mig ändå. Ni vet, varför slösa energi på sådant som ändå fungerar och som någon annan oftast tar hand om och ser till fungerar.

Under två och ett halv år har jag betalat för Spotify Premium och haft det i telefonen och lyssnat på när jag varit ute och sprungit eller så. Jag har i stort sett haft en och samma låtlista hela tiden, ja, kanske har jag lagt till en och annan goding under resans gång, typ Pinacolada Boy ;) Min älskade man har nästan fått krupp på mig, ja i alla fall allvarlig klåda när jag har startat igång den i bilen på väg till Sälen. Det senaste halvåret har till och med jag börjat tycka  att det börjar bli lite trist med samma tugg hela tiden (att jag sedan råkat dubblera alla Lady Gaga låtar gjorde inte det hela bättre. Det blev lite för mycket av det goda, om vi säger så...) Problemet har dels varit att jag inte orkar leta och lägga till nya låtar, dessutom är det jobbigt att redigera listan. Gissa vad jag har fått höra då, jo, att det ska jag ju naturligtvis göra i datorn.
Ursäkta, kan man ha Spotify i datorn också och se listan som finns i mobilen?
JA!!!
Shit, vad smidigt det här är. Dels kan jag på Facebook se vad andra lyssnar på, man kan dela låtlistor, lyssna när jag sitter vid datorn, ja säkert koka kaffe också....I LOVE IT!

Vet ni vad det värsta är? Jo, jag är egentligen ganska så teknisk och smart av mig, men jag har inte orkat bry mig. Hunken har alltid löst musikproblemet med alla sina hundratals låtlistor med mer eller mindre lyssningsbara låtar och jag har sluppit. Vad glad jag är att jag fixat det till slut!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar