9 mars 2012

Tröstäta!

På eftermiddagen när alla Alvedon och Treo verkade som bäst passade jag på att vispa lite grädde och röra ihop lite fyllning till de små och mycket smarriga släta kardemummabullarna som jag, den bullmamma jag är  NOT!! har i frysen. Jag tyckte nämligen att min hunk och jag var värda lite tröst och kalorier efter en superseg fredag.
Annisen är annars ingen semelälskare, tvärt om faktiskt, men just mina egna minisar måste jag säga smakar SMASKENS! Det tycker resten av familjen också, så den största utmaningen är att få behålla bullarna i frysen tills de ska användas. Sonen slaktar allt som innehåller socker, så snart han får korn på det och en bullpåse är ingen match för honom när han kommer hem från skolan. Därav är min lust att baka minimal!
Mumsfilibaba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar