29 mars 2012

Härlig runda...

En av de stora fördelarna med att ibland kunna planera sina dagar till stor del själv är att det går att vara flexibel, och som idag ta en långprommis med doggen på morgonkvisten istället för att stressa iväg till en plats bara för att. Jag gillar verkligen inte att göra saker bara för att, för att det alltid har varit så och ingen kan egentligen förklara varför. Jag tycker om frihet under ansvar, förtroende och tillit och att låta människor få växa med ansvar. Jag har under ganska lång tid reflekterat och analyserat hur och när jag fungerar bäst, för vi är alla olika. Men det var inte det jag skulle skriva om nu....

Min kära granne hade fått lite problems med att ta sig ut till Björnögården, en konferensanläggning här i stan och hon frågade mig igår om jag kunde tänka mig att skjutsa dit henne nu på morgonen. Nemas problemas! Nästa gång är det jag som behöver hjälp, det är väl så man ska tänka, att man ska hjälpas åt om man kan, eller hur!
Jag passade därför på att gå en lång runda i raskt tempo med Cleo när jag ändå var där, för det är så otroligt vackert att vandra i skogen och längst vattnet. Skönt för både kropp och själ! Gissa om den lilla hunden blev glad när hon fick springa längst med den långa stranden. Hon älskar vatten och har redan badat. Hua!  Jag längtar tills i sommar då vi kan bada tillsammans med henne, ja det vill säga om vattnet blir mer än 25 grader, annars går jag inte i.

Här kommer några pics från min sköna morgonrunda!

Jag är glad att jag inte är pollenallergiker,
för oj vad det slår ut nu!
Det gör ont när knoppar brister! 
Det är inte alltid så lätt att fota små söta tussilago
när man har en glad hund som vill vara med!

2 kommentarer:

  1. Åh så härligt det såg ut... Jag börjar så sakteliga ta mig ur sjukbubblan, snart orkar jag nog också mig ut till bladen som spricker'

    SvaraRadera
  2. Jag ser fram emot att din sjukbubblan ska försvinna så vi kan ses. :)

    SvaraRadera