8 mars 2012

To shop or not to shop....

Igår skulle jag ha varit på ett toktrevligt event på en av mina favvobutiker här i stan, ja Västerås alltså. Trevliga personalen på Zymbeeoz hade bjudit in till kundkväll med bubbel och mysshopping och det brukar alltid vara SÅ roligt. Min date för kvällen fick förhinder och då jag mådde som jag gjorde kändes det som en mycket god idé att stanna hemma i ett mörkt sovrum istället för att mingla omkring med ett glas bubbel och prova kläder. Trist i och för sig, för jag hade spanat in några troliga fynd!

Äsch, det går fler tåg och dessutom har Annisen inte direkt legat på latsidan när det gäller påfyllnaden i garderoberna. Godbitar från härliga Branting fick följa med hem från Mora, likaså en svart skinnjacka från Jofama och lite annat smått och gott.

I Sälen fyndades House of Lola, och så har jag hittat fina tunikor och toppar från Du & Jag och Odd Molly, på Tullhuset finns de fantastiskt fina topparna från Rosemunde och så var det ju New York resan där både det ena och det andra fick hänga med hem.....

Ja, jag vet att jag saknar karaktär när det gäller vissa saker, kläder tillexempel. En härlig vän pratar om "en in-en ut" när det gäller skoinköp och kläder, men så är han också man! Hahaha, det hade aldrig fungerat hemma hos oss! Jag som kan känna en enorm tillfredställelse av att titta på min skosamling även om det finns de som aldrig är använda, och i ärlighetens namn vet jag inte om de kommer att bli det heller.  Visst är det tur att vi är olika, tänk vad trist det hade varit annars....
En superfin sjal från Branting.

Den svarta jackan finns nu i min garderob, men jag gillar även den bruna.
(bild från Kenzas blogg)
Bubbel med Lenin får vänta till en annan kväll!

3 kommentarer:

  1. Jistanes vad det shoppas. Själv har jag satt köpstopp efter senaste inköpet. en ny barnvagn. Nu får jag chilla lite och dessutom komma i form. Träningen går bra nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Barnvagnar är hard core shopping, Mallan. De kostar väl som en bättre begagnad bil nuförtiden?! Jag har egentligen också köpstopp, typ....men det går sådär! Formen är tillbaka snabbare än du anar, men jag behöver en gympartner så snart jag är pigg, snälla hjälp mig! :)

      Radera
    2. Jag kan släpa med dig! Tycker dock att du ska boka intro på övervåningen. Du är nog mer avancerad än jag och de har en himla masa skojigheter där!

      Radera