15 mars 2012

Att bada badtunna...

Mannen läste nyss att stjärnhimlen är som vackrast just nu och konstaterade raskt att han ska sitta länge i tunnan i helgen och njuta. Det är en helt underbar upplevelse, att sitta i den jättevarma tunnan och titta upp på en helt magisk stjärnhimmel. Jag har aldrig upplevt en så fin natthimmel som uppe hos oss på fjället! Det finns inga gatlampor som lyser upp och ger motljus, så det är galet fint.

Tunnan vi har är en fantastisk investering i livskvalité. Jag var lite orolig först att det skulle vara en övergående grej, men efter 1,5 år använder vi den lika flitigt som i början. Det jag gillar med den är att den är så fräsch och enkel att hålla fräsch eftersom själva karet är i stål och så är den nedsänkt, isolerad och klädd med träpanel. Jag får lite rysningar av trätunnor, för gissa hur mycket hud du tappar som kryper in i träet och fastnar och ger bakterietillväxt. Hu!
Annisen njuter!
Bilden är inte suddig, det är dimma från tunnan :)


2 kommentarer:

  1. Vi har tunna på landet. Underbart att ligga och titta på en stjärnklar himmel. Det är livskavalitet.

    SvaraRadera
  2. Visst är det! Jag tycker också att det kan vara tokhärligt att gå ut tidigt på morgonen och bara ligga där och lyssna på fåglarna och vinden. Bekymmer och annat jobigt känns så avlägset just då....
    Vart har ni "landet"?

    SvaraRadera