20 mars 2012

Att ha en krasslig tonåring...

I morse vaknade vår lilla tjej och kände sig halvrisig, men jag trodde det mest var ett akut anfall av femtonårshormoner, men ack så fel jag hade och fy vilket dåligt samvete jag fick när hon efter två timmar fick lov att gå hem från skolan. Feber, huvudvärk och halsont slog till hårt och skoningslöst, den här gången med. Fy vad trött man blir på virus, baciller och tjafs som far runt och ställer till oreda!

Stackars tjejen som har studiedag i morgon och nu får tillbringa den hemma i sängen istället för att luncha med sitt tjejgäng på stan och gå och kika i affärer. Tungt! Tur att det fortfarande finns Piggelinglass i frysen, för det är gott för febriga och onda halsar.

Jag får också planera om lite, för jag skulle bjuda några fina vänner på middag och mys, men det är så klart ingen som vill mysa här hemma när risken att smittas finns, så det blir att gå och mysa på lokal i stället. Jag tror bestämt att Nya Hattfabriken kan vara ett starkt kort och jag har inte varit där och ätit middag ännu, bara sippat på ett glas rött på övervåningen och det var trevligt. Mer utförligt info kommer sen...

Nu ska dottern får en kram och lite färska jordgubbar att mumsa på!
Några Alvedon och lite sömn gör att man i alla fall orkar
surfa en liten stund :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar