27 mars 2012

Att tisdagsyoga...

Tisdagskvällar är yogakvällar för mig, och den här tisdagen var inget undantag. Jag började med kundaliniyoga på Våga Yoga i höstas efter rekommendationer från en vän som gått där i flera år. Först kändes det lite, ja udda, men skönt för mitt inre och nu känns det verkligen som en härlig och välbehövlig mental paus att gå på det passet varje tisdag. Det stärker mitt välbefinnande och hjälper mig fokusera tankarna på rätt saker och dessutom är det bra för mig att träna på att göra saker utan att lägga prestation i utförandet. Att känna efter vad kropp och sinne befinner sig just för tillfället och inte bara göra mest och försöka att vara bäst. Flummigt kanske någon tycker, ja kanske det men det passar mig och det är det viktigaste. Hela jag är kanske lite flummig ibland med mitt tänk om tankens kraft, att jag kan skapa och styra det mesta som händer i mitt liv, men det bjuder jag på, och dessutom är det väl inget jag går och surrar om, utan mer ett mindset jag försöker ha för att hålla negativa tankar borta så mycket det bara går.


2 kommentarer:

  1. Bra tänk! har provat yoga, men aldrig kännt den där inre ron (gör väl något fel) skulle annars behöva tänka som du!! är just nu i en fas där jeg vill byta jobb till ngt helt annat, men kan för mitt liv inte komma på vad jag vill!!
    Ang min sambos butik som du undrade över, så säljer han glasfiberpooler och ska ha sin butik för att ta emot kunder!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Oj, vad jag känner igen mig i det där med jobbet, men jag har precis tagit klivet ut i luften och är nu tjänstledig 6 månader och min förhoppning och tanke är att jag inte ska tillbaka. Läskigt, ja, men vem tusan vet hur lång tid man egentligen har på sig här i livet, så när möjligheten kom var jag tvungen att ta den. :)
    Vad brinner du för? När mår du som bäst? Kan du börja snurra i tanken där och hitta en tråd till vad du vill göra?
    Yogan ja....Det är verkligen inte alla gånger som jag känner intre ro, men har kommit fram till att det är OK. Det är OK att det kommer lite tankar på allt möjligt flygande under passet,men jag försöker att inte låta de stanna kvar och framförallt inte stressa upp mig över dem, för då blir det ju ännu värre;)

    Åh, vad härligt med pool och det är väl något som många skaffar nu. Du kanske kan jobba tillsammans med din man? Poolmodell ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera