22 mars 2012

Att planera om....

Jaha ja....
Jag skulle egentligen ha suttit på 7.14 tåget mot Stockholm tillsammans med mannen för att delta på Webbdagarna 2012, men sitter nu istället vid köksbordet med en halvt urdrucken latte och en riktigt sjuk dotter i rummet bredvid. Även om man är femton år och ganska så stor många gånger, är man inte superstöddig när tempen visar 41 grader och hostan skär genom kroppen. Det känns så klart riktigt trist att inte kunna åka och lyssna på alla spännande föreläsare, men det var inget att tänka på. Klart att jag stannar hemma med henne idag. Kanske kan jag åka in på eftermiddagen, det får visa sig. Nu har hon i alla fall fått alvedon och en piggelin och piggnat på sig lite, så det är positivt.

Jag hade sett fram emot att lyssna på en keynote av Jeff Jarvis "Privacy and publicness and the power behind it"under förmiddagen och så under eftermiddagen delta i det spår som handlar om Facebook, bland annat om hur det kan användas i ett affärsmässigt sammanhang på rätt sätt.  Intressant!!

Nu är det som det är och jag ska istället ta och gå en lång, skön prommis med voffsingen och njuta av den vackra morgonen, för det är ju trots allt en fantastisk dag!

2 kommentarer:

  1. Man är aldrig särskilt kaxig när ens barn är sjuka. Så är det bara. Hoppas unga damen har kryat på sig. Jag såg att du ändå kom upp till Sthlm. Intressant antar jag. Hade varit kul att gå på. Mannen fick en inbjudan, men han är väl inte så inne på sociala medier plus att det krockade med födelsedag här hemma. Ciao

    SvaraRadera
  2. Nu är den unga damen fit for fight igen och jag måste säga att det gick extremt fort över med tanke på hur risig hon var på onsdagen och torsdagen. Skönt, för visst är det jobbigt när de är sjuka, hur stora de än må vara! Det var två riktigt intressanta dagar och även mannen tyckte det, trots att ha är utvecklare i botten. Födelsedagar får man inte missa och sådana här tillställningar kommer det ju hela tiden, så jag förstår att din man stannade hemma.

    SvaraRadera