10 mars 2012

Lata Lördag



Här kommer några pics från min lördagsmorgon, so far....
Finaste Cleo gör det hon och matte gillar allra bäst,
njuter i solen!
Cleo, som verkligen vet hur man tar tillvara på dagen på bästa sätt chillar lite i min "fårhörna" på övervåningen. Hon älskar att lägga sig i solen och njuta och där kan hon även hålla ett öga på herr & fru Dufva som verkar vara riktigt i gasen ute på altanen. Shit vad de kuttrar och lever om!

Varje morgon är lika vacker, oavsett väder och årstid!
  Utsikten över Mälaren är lika fantastisk varje dag, oavsett väder och årstid. Den är aldrig likadan....Jag längtar så tills om ca en månad, när vi kan börja sitta ute på den inglasade balkongen och se ut över hamnen och båtarna. Kvällarna där ute är underbara med alla lampor från stan, siluetterna från domkyrkan, stadshuset och båtarna och så kraftvärmeverket som en stor lysande juvel. Ja, det är faktiskt riktigt vackert på kvällen, vårt kraftvärmeverk.
Lördagsfrulle!

Jag tycker att det ser så himla trevligt ut på alla bloggar där bilder på fräscha frukostar och annat mumsigt läggs upp. Tyvärr är jag lite sen av mig, så när jag kom på att det kanske skulle blivit en fin bild av min frulle, en mumsig smörås med ost, skinka och paprika, en kiwi och så den söta röda grapefrukten, ja då var ju allt redan slut....Men det var gott och såg väldigt trevligt ut, så det så :)!

2 kommentarer:

  1. Lchf pizza ja. Pizza består onekligen av väldigt mycket deg. Gjort på mjöl. Vill man äta lite nyttigare så är det ju inte det nyttigaste kanske.
    Jag äter väldigt lite kolhydrater es jag har lätt att fetta på mig och jag mår mycket bättre. Jag experimenterade bort carbs när jag var gravid och kräktes nonstop.
    Men tillbaka till pizzan. Jag har inte prövat detta recept. Det finns en bra blogg som heter 56kilo och det är där jag har hittat detta recept. Botten är gjord av riven parmesanost, ägg, fiberhusk och lite grädde tror jag. Ska bli mycket spännande att testa.
    Ha en trevlig lördagkväll.

    SvaraRadera
  2. Det låter som en annorlunda pizzabotten, men parmesan är ju gott, så det fungerar säker. Jag ser fram emot att höra hur det blev när du testat. Själv älskar jag bröd och då helst härliga stenugnsbakade surdegsbröd som tyvärr gräver stora hål i plånkan. IKEAS kanelbullar är också supersmarriga och troligen väldigt LCHF-fel!Min taktik framöver är att begränsa mig till en kanelbulle i veckan, och då blir det oftast en från OK i Malung på söndagskvällen när vi är påväg hem från Sälen.
    Mmm, jag älskar bullar....tur att det finns gott om vass i Västerås till sommaren :).

    SvaraRadera