26 mars 2012

Vilken skön helg...

Hello!
Här har det minsann inte bloggats alls under helgen, så här kommer en liten lägesuppdatering av vad som hänt i Annisens liv de senaste dagarna. Visst är galet hur snabbt dagarna flyter förbi, förresten.
Efter två bra konferensdagar i Stockholm var min hjärna ganska mosig i fredags eftermiddag, och det blev knappast bättre av ett inställt tåg och sedan en timme på en bagagehylla, hoptryckt som en, ja....banan.
Det blev en tidig kväll efter att ha mumsat  lite god pasta, en ravioli fylld med getost och soltorkade tomater och lite god skinka till. Mums!

Min älskade man gjorde ett genidrag i lördags, vi hade nämligen bjudit hem gäster till kvällen, men så bestämde han sig för att ta premiärturen på cykel tillsammans med den manliga delen av våra gäster. En liten runda på max 5 timmar skulle de ta, men guess what, sju timmar senare kom de hem. Gissa vem som varit och handlat, röjt av och lagat mat....just det!
Kvällen blev i alla fall supertrevlig och vi mumsade i oss chèvre chaud, min parmesankycklig och crème brulè och så klart goda viner.
Under dagen passade jag även på att gå en sväng upp till torget och handla hem ett gäng blommor och det blev både rosor, ranunkler och hortensior. Fint!

Det blev en rosa hortensia till balkongen i år!
Ljuva, skira ranunkler!
Jag hittade fina coasters på Chili som jag var tvungen att köpa!
Så fin vårbukett vi fick av Greger & Birgitta
i lördags!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar