19 mars 2012

Att ta nya tag...

Då var det äntligen gjort! Första besöket på gymmet är avklarat efter den långa vilan. På den kundaliniyoga jag går brukar vår instruktör i slutet av passet säga att det är dags för den långa vilan, och jämfört med den har min gymvila varit låååång. Väldigt lång! Nåväl, muskelminnet är bra och ge mig bara ett par veckor så ska det nog vara fart på mig igen. Synd bara att det ska göra så rackarns ont på vägen dit, och vara så jobbigt. Superjobbigt! Den mentala biten är nästan värst, tycker jag. Att veta att man förr var mycket starkare och hade fina, synliga muskler. Nu är det bara att bita ihop, tänka positiva tankar och sätta upp bra målbilder i huvudet, så ska det nog ordna sig...

Idag var det lite speciellt, för jag var till ett helt nytt ställe för mig, och hade ingen som helst koll på någonting. Inte vart omklädningsrummen låg, vilka maskiner som fanns vart och framförallt inte hur vissa av dem ställdes in. Jag kände mig minst sagt lite vilsen! Jisses vad jag letade efter justeringsspaken på en maskin innan jag fattade att det var en ny, modern historia utan inställningsmöjligheter,utan som passade alla på en gång.

I morgon och på onsdag kommer jag mycket troligen att stöna så fort jag rör mig, för jag känner redan den  välbekanta tröttheten i musklerna. Hoppas morgondagens yogapass blir ett väldigt stillsamt sådant med mycket liggande andning och avslappningsövningar, annars blir det tungt för Annisen.

God natt på er! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar